Rekonstrukce železniční stanice Vranovice................fotografie

Poslední stavba na 3. rameni I. tranzitního koridoru, železniční stanice Vranovice, začala v únoru 2000 stavbou nových podpěr trakčního vedení a skončila v prosinci 2000. Výluka liché kolejové skupiny začala 7. 4. 2000 v 18:00 a trvala do 4. 7. 2000. Tentýž den začaly práce na sudé kolejové skupině, které trvaly do listopadu. 15. prosince 2000 bylo aktivováno nové zabezpečovací zařízení.

V provozu je již jak nové ostrovní nástupiště tak i nová nástupiště u 2. a 4. koleje - ta jsou o dost nižší než "ostrov". Z podchodu vedou na povrch také tři osobní výtahy, které prozatím jsou sice v provozu, ale často porouchané.

Délka úseku je 1,9 km, projektová rychlost 160 km/h, z větší části (95%) je stavba financována z prostředků fondu Phare a ISPA. V rámci stavby byly počátkem roku 2000 zbourány budovy ležící naproti výpravní budově (jejichž základ pocházel z doby zahájení železničního provozu v roce 1839 a v jedné z nichž jsme tři roky bydleli), které stály v místě nového ostrovního nástupiště, dále byl vybudován podchod na nové ostrovní nástupiště a k místnímu nádraží. Přejezd na brněnském zhlaví je rovněž zrekonstruován s využitím pryže.

Schéma žst. Vranovice (12 kB)